12 października 2016

You wanna know my gang: Suicide Squad

Hej,
Środa.

Kolejny dzień praktycznie się kończy.
Co tam dzisiaj się takiego działo? W sumie to nie za dużo. Po prostu byłam w szkole, napisałam kartkówkę z rachunkowości, która chyba dosyć dobrze mi poszła, czwórka raczej powinna być. Oprócz tego miałam trochę dość dzisiejszej szkoły, osiem godzin do szesnastej to zdecydowanie za dużo dla mnie, a przynajmniej dzisiaj. Znowu się nie wyspałam. Za każdym razem mówię sobie, że pójdę szybciej spać, że wyśpię się i z kolejnym dniem idę coraz później spać. Dobrze, że jutrzejszy dzień jest ostatnim szkolnym dniem w tym tygodniu i w dodatku prawdopodobnie będę miała tylko dwie lekcje.

Za około dwa tygodnie będzie Halloween. Ostatnio tak zastanawiałam się skąd pochodzi to święto, jakie ma znaczenia, co znaczą jego symbole. I szczerze nie wiedziałam, że to ostatni dzień roku szatana, że większość kościołów wyparło się obchodzenia tego święta i dołożyło inne właściwe swoje święta - czyli dlatego pierwszego listopada jest Wszystkich świętych. Oprócz tego ciekawe znaczenie ma wydrążona dynia Jack-o'-lantern, której ogień był uważany za dusze zmarłych albo też historię Jacka (skąd też wzięła się nazwa). "Jack, który za życia wykorzystywał każdą okazję na wzbogacanie się. Pewnego dnia Jack spotkał diabła, który zaproponował mu bogactwo za duszę. Niedługo przed dniem Halloween przybył do niego diabeł, aby zabrać jego duszę. Jednakże mężczyźnie podstępem udało się uwięzić demona. Skąpiec jednak umarł 31 października. Jack nie mógł wstąpić do niebios, ponieważ był chciwy, ale nie mógł także wstąpić do piekła, bo żartował z diabła. W konsekwencji musi chodzić z latarnią po ziemi aż do dnia sądu ostatecznego."
Sam obrzęd Dziadów też jest dosyć ciekawy. Na pewno większość osób chociaż raz spotkało się z Dziadami Adama Mickiewicza.

Szczerze mówiąc ciekawią mnie takie tematy, może i Halloween nie jest zupełnie czyste, ale bardzo chętnie stworzę sobie ozdobę do pokoju jakim będzie wydrążona dynia, którą oczywiście sama wytnę. Już nie mogę się doczekać tego, jak ona będzie wyglądać.

Obecnie pozostało mi spakować się(?), zobaczyć odcinek Dextera, przeczytać kilka rozdziałów książki, rozłożyć łóżko, umyć się. Potem jak zostanie mi jeszcze trochę czasu to wrócę do książki i zobaczę co będę chciała robić.
grafika light, pumpkin, and Halloween

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz szczerze dziękuję, przyjmuję tylko uzasadnioną krytykę. Jednakże każda opinia ma dla mnie znaczenie.
♥♥♥
Jeśli już komentujesz, bo zależy ci tylko na wejściach i komentarzach to przeczytaj chociaż połowę postu, a dopiero potem skomentuj.